ACB-SM
Bon dia! Espero que us agradi el fòrum. Clickeu aquí si us voleu registrar o conectar. Gràcies per la visita :-).

Unirse al foro, es rápido y fácil

ACB-SM
Bon dia! Espero que us agradi el fòrum. Clickeu aquí si us voleu registrar o conectar. Gràcies per la visita :-).
ACB-SM
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Entrevista amb en Jotas

2 participantes

Ir abajo

Entrevista amb en Jotas Empty Entrevista amb en Jotas

Missatge por Rodritu Dc 15 Abr 2009, 15:22

Bé, per començar, agrair a poder fer aquesta entrevista.

Qui és Jotas?
Jotas és un jugador del SuperManager entre molts altres, però ho he volgut triar a ell per una raó. L'octubre de 2006, Jotas va crear una pàgina web sobre el SuperManager que actualment té unes 15.000 visites setmanals i 150.000 pàgines vistes aproximadament. Jotas s'ha convertit en una persona famosa en el SuperManager, no només pels seus bons resultats, sinó que també s'ha fet molt famós amb la seva gran web, plena d'estadístiques principalment, El Rincon del SuperManager. Feta la introducció, anem a les preguntes (primer començarem amb preguntes sobre com va començar El Rincon, per acabar preguntes sobre el SuperManager):


Com se't va ocórrer fer una web d'estadístiques i recomanacions per al SuperManager?
Per aquella època estava vivint a Suïssa fent el meu projecte final de carrera i, entre algunes de les meves inquietuds, estava l'aprendre a fer pàgines web. Primer ho vaig intentar amb una pàgina personal i després amb un petit fòrum per estar en contacte amb els amics que havia deixat a Espanya.
Vaig aconseguir l'objectiu, aprendre a fer alguna cosa que es semblés a una web, però em faltava una cosa: que algú la visita. Coincidint amb que estava a punt de començar l'edició d'aquest any del SuperManager se'm va ocórrer que l'única manera que algú entrés en la meva web era fer una cosa que interessés a algú. I què millor que fer-ho amb un dels meus grans aficions: el bàsquet i el SuperManager.
Portava participant des del primer any i sabia que hi havia alguna web que feia una cosa semblant però creia que encara hi havia molt per fer.

¿Després de la primera temporada, suposo que les visites van augmentar. Estaves content per la importància que tenia El Rincon per als jugadors del SuperManager?
L'acollida va ser espectacular, per el que jo pensava. El primer dia ja vaig saber que el meu objectiu estava complert, gràcies al poder de convocatòria que té el Fòrum ACB i als 3 dies vaig tenir la sort que a acb.com publiquessin un article on s'esmentava la meva pàgina. Recordo que tenia la pàgina allotjada en l'ordinador de casa meva (la de Palma no la de Suïssa) i el meu pare em va trucar per dir que l'ordinador s'havia tornat boig. En realitat era que no podia assumir tot el trànsit que estava rebent.
El millor d'aquest primer any és que en el Fòrum de ACB es va començar a formar un grup molt maco de gent als que van començar a trucar rinconeros i crec que podem comptar amb els dits d'una mà les vegades que el post del Rincón desaparèixer de la primera pàgina.
En aquell moment jo no sabia si la pàgina ajudava o no a la gent. El que està clar és que ajudava a crear afició (i addicció, tot sigui dit) i aportava coses que potser la gent no dominava anteriorment. Ara vull pensar que sí que ajuda; molta gent m'ho ha comentat i està clar que la des de llavors els participants han evolucionat i tenen molt més en compte els números ... encara que no sempre surti bé.

Llavors, vas decidir posar novetats per atraure més gent, però que necessitaven un grau d'implicació i temps bastant elevat. Requereix molt d'esforç portar una web així una persona sola?
El treball dur va ser a les setmanes anteriors a la publicació de la pàgina. Allà vaig aconseguir crear tot el necessari perquè el manteniment fora mínim. Gairebé tot estava automatitzat i la web s'actualitzava en qüestió de minuts.
Però estava clar que calia donar-li un aire més humà que les simples estadístiques i aquí és quan es va començar a involucrar la gent. En aquestes gairebé tres temporades que portem he tingut la sort d'aconseguir que la gent es impliqués bastant, des de gent com MemphisBulls que em va tirar un cable amb el disseny fins economics que ha tingut una de les seccions més visitades aquest any, passant per centenars de persones que han contribuït amb les seves anàlisis i els seus comentaris.
El treball que requereix actualment podria ser molt baix, però sempre vull millorar la pàgina i innovar amb coses noves i aquí és quan comença a ser complicat compaginar amb el meu treball. Per exemple, vaig haver de deixar de posar notícies perquè no puc anar al ritme del món del bàsquet. Però no us preocupeu, que mentre tingui il lusió això va a continuar creixent.

Podríem dir que El Rincon és una web pionera de la seva especialitat, parlar del SuperManager?
Per ser honrat, quan jo vaig publicar la meva web ja existia una amb estadístiques (brokermania) encara que el cert és que vaig saber gairebé quan la tenia acabada.
De totes maneres crec que la tirada que ha tingut El Racó no té precedents en el SuperManager, sobretot perquè el joc ha anat creixent any rere any i també el grau d'implicació de la gent.
L'any passat es van veure molts blogs que parlaven ja de SuperManager, però crec que la combinació d'estadístiques, anàlisi, articles, informes, números en directe i bon rotllo del Racó són la clau del seu èxit.

Quan vas decidir implementar un apartat del Fantasy Challenge?
Totes les novetats que vaig introduint al web sorgeixen de dues fonts principals: que se'm encengui la bombeta en un moment donat (com les puntuacions en directe) o que algú em demani si és possible fer-ho.
L'apartat del Fantasy Challenge va ser cosa d'txilibistro. Com que no he jugat cap any desconeixia que hagués taules broker o coses semblants i al pedírmelo ell vaig pensar que seria bona idea. No em va costar molt perquè era reproduir el mateix que per al SuperManager però amb altres jugadors i en un parell de dies estava preparat.
Òbviament l'acollida que ha tingut aquest apartat és molt menor perquè el nombre de gent que juga també ho és, però em sento orgullós de que algú s'hagi pogut aprofitar d'aquesta secció per millorar.
Si us fixeu, la secció està traduïda a l'anglès però encara no he aconseguit arribar a altres països. L'únic, curiosament, Lituània. En un fòrum d'aquest país hi ha un enllaç a les taules broker i cada setmana hi havia gent que entrava a veure des d'allà.

Ara mateix, El Rincon cada vegada s'està fent més famós, però suposo que hi haurà èpoques que es visiti més la pàgina que altres èpoques. Quan són les èpoques bones, i quan les èpoques dolentes?
El Racó ha anat creixent any rere any, de les 50.000 impressions de pàgina mensuals del primer any a les gairebé 500.000 d'aquest, però cada any he observat exactament la mateixa estacionalitat.
La gent comença amb força interès en octubre i va mantenint fins a assolir el seu nivell màxim al desembre / gener, coincidint amb alguna jornada intersetmanal. La Copa del Rei suposa un fre en sec i després d'ella hi ha un descens clar, com si la gent perdés l'interès en les jornades finals, igual perquè la seva lliga privada ja estigui decidida.
L'estiu és el pitjor moment per El Racó, lògicament. He intentat mantenir l'interès amb notícies, taules de fitxatges, estadístiques de pretemporada i estadístiques de seleccions però el nombre de visites és ridícul comparat amb el de la resta de l'any. L'efecte SuperManager és terrible.

Passem al tema del SuperManager. Quant de temps portes jugant?
Al SuperManager joc des de la seva primera edició que, si no recordo malament va ser la 2002/03. Va ser un amic de la residència d'estudiants on vivia qui m'ho va aconsellar i des del primer dia em piqué, encara que fins a la meva quarta participació (l'anterior al Racó) no vaig aprendre bé com es jugava. Amb dir que jo fitxava als jugadors que arribaven nous perquè pensava que al jugar el seu 5è partit els pujaven un munt el preu ho tinc tot dit. El que té no llegir les senzilles normes del joc ...

Quina ha estat la teva millor resultat en una jornada? I la millor posició en la general?
Per ser sincer i tristament, no recordo la meva millor posició en una jornada. Aquest any vaig quedar el 40 en una però l'any passat sé que millor aquest resultat, encara que no sabria dir ni si va ser un top25 o em vaig quedar just a les portes.
La meva millor posició en la general final va ser la de l'any passat, el 300 i pico, encara que vaig arribar a estar una mica millor poques jornades abans d'acabar.
Comptar aquestes tres temporades que he jugat "en serio", no és que sigui un historial massa brillant, però un segueix gaudint.

I en aquesta temporada, com et van els resultats?
Les tres últimes temporades han estat molt similars per a mi. Començo bastant malament ia poc a poc vaig pujant posicions fins arribar a prop del top500 en les últimes jornades.
Aquest any malauradament, em vaig arribar a posar el 1231 º però des d'aleshores no he deixat de fer jornades mediocres i ara no estic ni entre els 2.000 primers. Aquestes últimes 7 o 8 jornades estan sent molt rares i no em estan anant gens bé.
El millor és que vaig el 25è en assistències (després d'haver anat el 13è) i el 83 º en broker a la pública.

¿Dediques molt temps al SuperManager?
Menys del que m'agradaria i més del que li agradaria a la meva xicota . A fer els canvis penes dedico una horeta el dissabte al matí, però amb la pàgina sí "perdo" una mica de temps durant la setmana i amb la jornada virtual també ... si estic a casa.

I ja per acabar, una pregunta de la teva infància. Que bon record tens de la teva infància relacionat amb el bàsquet?
Buf! La meva infància ha estat bàsquet 100%, així que records molts i gairebé tots bons. Els tres Campionats de Mallorca i els tres de les Balears que vaig guanyar agrupen molts dels millors moments i els Campionats d'Espanya que vaig jugar amb la Selecció Balear també.
I ara vist amb perspectiva, també fa molta il lusió poder dir que he jugat amb i contra gent que està triomfant a nivell nacional o fins i tot internacional. Contra Rudy jugar molts partidet d'entrenament a San José quan jo era infantil i ell mini i mira ara on és, però també amb Pedro Llompart (ex Pamesa i lluitant ara per l'ascens a ACB amb l'Alacant) i contra Rafa Martínez, Guillem Rubio , Mario Fernández i algun que altre ACB més.

Gràcies per concedir està entrevista. Esperem que tot et vagi bé!

Moltes gràcies a tu Rodritu i molta sort amb la pàgina!

Entrevista feta per Rodritu el 4/04/09


Editat per darrera vegada per Rodritu el Dl 20 Abr 2009, 19:41, editat 1 cop en total
Rodritu
Rodritu
Admin
Admin

Nombre de missatges : 781
Localització : Allà on hi hagi basquetbol
Punts : 113054
Reputació al fòrum : 7

https://acb-sm.forocatalan.com

Tornar a dalt Ir abajo

Entrevista amb en Jotas Empty Re: Entrevista amb en Jotas

Missatge por rubeng304 Dj 16 Abr 2009, 00:37

gran entrevista felicitats! sens dubte el jotas a estat una de les persones que fan més gran aquest genial joc!
rubeng304
rubeng304
Novell
Novell

Nombre de missatges : 3
Punts : 109963
Reputació al fòrum : 50

Tornar a dalt Ir abajo

Entrevista amb en Jotas Empty Re: Entrevista amb en Jotas

Missatge por Rodritu Dj 16 Abr 2009, 15:52

rubeng304 escrigué:gran entrevista felicitats! sens dubte el jotas a estat una de les persones que fan més gran aquest genial joc!

La veritat és que ha fet una feina molt bona. Esperem que la cosa segueixi així.
Rodritu
Rodritu
Admin
Admin

Nombre de missatges : 781
Localització : Allà on hi hagi basquetbol
Punts : 113054
Reputació al fòrum : 7

https://acb-sm.forocatalan.com

Tornar a dalt Ir abajo

Entrevista amb en Jotas Empty Re: Entrevista amb en Jotas

Missatge por Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum